تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

ریکاردو ساپینتو کیست؟| گزینه احتمالی سرمربی‌گری و مربی قهرمانی سوپرجام استقلال

نام ریکاردو ساپینتو که پیشتر نیز سرمربی استقلال بوده، به عنوان گزینه احتمالی جانشینی نکونام مطرح شده است. در این مطلب درباره سوابق و افتخارات او بخوانید.

ریکاردو ساپینتو کیست؟| با گزینه جدید سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

رویداد۲۴| سیما صابری: تاکنون چهار گزینه برای جانشینی نکونام به عنوان سرمبی استقلال در نظر گرفته شده است. یکی از این گزینه‌ها ساپینتو است. مربی با سابقه فوتبال که پیشتر نیز سرمربی استقلال بوده و توانسته است در آن ایام افتخار قهرمانی سوپرکاپ فوتبال ایران را کسب کند.

البته در مورد ساپینتو در دوران حضورش در استقلال با محرومیت ۴ ماهه مواجه شده بود و این پرسش وجود دارد که آیا محرومیت او از زمان بازگشت به ایران محاسبه می‌شود یا در همان زمان اعمال شده و به پایان رسیده است. باشگاه استقلال در حال پیگیری این موضوع است. ممکن است ساپینتو سرمربی آتی استقلال باشد.


بیشتر بخوانید:  ایوایلو پتف کیست؟| با گزینه احتمالی سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید


ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو در ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ در پورتو، پرتغال به دنیا آمد. او از سنین پایین استعداد زیادی در فوتبال از خود نشان داد و این باعث شد که در سال ۱۹۹۴ حرفه خود را با باشگاه S.C. سالگِیروش آغاز کند. سبک بازی‌اش به او کمک کرد تا جایگاه خود را در فوتبال پرتغال پیدا کند.

سا پینتو در پورتو متولد و بزرگ شد و این شهر تأثیر زیادی بر تجربیات اولیه و عشق او به فوتبال داشته است.

ریکاردو ساپینتو کیست؟| با گزینه جدید سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

ریکاردو ساپینتو کیست؟| با گزینه جدید سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

دوران حرفه‌ای به عنوان بازیکن فوتبال

ساپینتو به عنوان یک مهاجم پیشین فوتبال برای تیم ملی پرتغال شهرت زیادی کسب کرد. او در دو دوره از مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کرد و مهارت‌های خود را در سطح بین‌المللی به نمایش گذاشت و به دلیل عملکردش بسیار مورد تحسین قرار گرفت؛ به گونه‌ای که در دوران حضورش در اسپورتینگ توانست لقب «ریکاردو شیردل» را به دلیل روحیه جنگندگی‌اش در بازی‌هایش به دست آورد. ریکاردو موفق شد تا بعد از اسپورتینگ قراردادی چهار ساله با تیم محبوب ئال سوسیداد در لالیگا ببندد. در این دوران وی توانست در اوت ۱۹۹۸ اولین گلزنی‌اش را مقابل تیم رئال اویدو به دست آورد که منجر به پیروزی در این بازی شد. او سپس به اسپورتینگ بازگشت.

وی در دوران حرفه‌ای بازیکنی‌اش موفق شد با ۷۰ بازی و شش گل در اسپانیا به بازوبند کاپیتانی تیم اسپورتینگ دست یافت. در سال ۲۰۰۶ ساپینتو به سرژیو کونسیسائو، ملی‌پوش پرتغالی در استاندارد لیژ پیوست و در ۳۵ سالگی از بازی در فوتبال خداحافظی کرد و به مربی‌گری روی آورد. او در طول این مسابقات بزرگ کمک‌های قابل توجهی به تیم ملی پرتغال نیز کرد.

گذار ریکاردو ساپینتو به مربیگری

به گزارش رویداد۲۴ پس از این دوران در فوتبال حرفه‌ای، سا پینتو به دنیای مربیگری وارد شد. او از اکتبر ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۵، در سوپر لیگ یونان مربی‌گری تیم‌های OFI و آترومیتوس را بر عهده داشت. سپس به پرتغال بازگشت و سرمربی بلننسس شد؛ اگرچه به علت ناکامی در صعود از مرحله گروهی لیگ اروپا از سمت خود استعفا کرد. در ۲۰۱۶، ساپینتو به عنوان سرمربی الفتح انتخاب شد و توانست در ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی به استاندارد لیژ بلژیک بپیوندد و در سال اول مربی‌گری تیمش را در جام حذفی بلژیک به مقام دوم برساند. در آگوست ۲۰۱۸، سا ینتو به عنوان مربی به لژیا ورشو پیوست. وی بعد از آن در هدایت تیم‌های براگا، واسکو دا گاما در لیگ برزیل، غازیانتپ در سوپر لیگ ترکیه و موریرنسه را بر عهده گرفت.

ریکاردو ساپینتو کیست؟| با گزینه جدید سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

او سپس به عنوان سرمبی استقلال انتخاب شد. او در کسوت سرمربیگری پیش از حضور در ایران تنها یک بار موفق به کسب جام شده بود و با استقلال توانست دومین سوپرجام قهرمانی را کسب کند. ساپینتو در سال ۲۰۱۸ موفق شده بود با استاندارد لیژ بلژیک جام حذفی فوتبال این کشور را به ارمغان بیاورد.

فیلم

ساپینتو و رونالدو

ریکاردو ساپینتو افتخار دارد که با دیگر بازیکنان مشهور پرتغالی مانند کریستیانو رونالدو نماینده‌ پرتغال بوده است. این دو به عنوان هموطن نقش‌های مهمی در ارتقای جایگاه فوتبال پرتغال در صحنه بین‌المللی داشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان